{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Hyundai i30

Dacia Lodgy

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2009
Årgang:
2013
Motor:
Benzin 4 cylinder 1.6 16v. Kn-filter. Duplex afgangsrør.
Motor:
Diesel dCi 90 23,8 km/l (den kører reelt 20-21 mål på en tank, over flere tanke) Kopieret: The K-Type is a family of automobile engines developed and produced by Renault since the mid-1990s. This is an internal combustion engine, four-stroke, with 4 cylinders in line bored directly into the iron block, water cooled, with tree (s) driven overhead camshafts (s) by a toothed timing belt, with an aluminum cylinder head and valve head. This engine is available in petrol and diesel versions, with 8 or 16 valves. The K9K is a family of straight-4 turbocharged diesel engines co-developed by Nissan and Renault. The turbocharger is provided by Borg-Warner.[9] It has a displacement of 1461 cc and is called 1.5 dCi (diesel Common-rail injection). Fuel injection systems were supplied by Delphi on the lower power level versions (up to 66 kW/90 hp) and by Continental (ex Siemens) on the higher power level versions (70 kW/95 hp and higher). Delphi systems were changed with Bosch ones in Euro 5 version. http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_dCi
Hestekræfter:
126hk. 156nm/ 4200omdr. 0-100km/t - 10,8 sek. top. 195km/t
Hestekræfter:
90hk / 66kW 200 N·m @ 1750 rpm 0-100: 12.4 s topfart: 169 km/h
Fælge:
Sommer : Rial 18" Nogaro black. Vinter : Stålfælge.
Fælge:
15" stålfælge med MEGET FLOTT hjulkapsler :-)
Dæk:
Sommer : 225/40-18 Fulda SportControl. Vinter : 185/65- 15 Sportiva.
Dæk:
ContiEcoContact
Undervogn:
11-5-09 Så blev der endelig lavet sænkningsfjedre til 2009 modellen H&R 35/35
Undervogn:
Standard (Dacia M0 platform)
Bilstereo:
Multi anlæg Internet, dvd, radio, cd, tv, bt, gps . 4 X 50 watt. 2 zone. Digital TV tuner.
Bilstereo:
Standard med CD, radio, audio streaming og håndfri Bluetooth telefoni, USB og jack stik
Styling:
Topspoiler indfarvet, sorte ruder i bagerste ruder. Rial 18" fælge, P-watch. Stænklapper indfarvet.
Styling:
Det tidløse og eksklusive Dacia-look - intet andet!
Interiør:
Comfort stof. Måtter
Interiør:
Standard
Ekstra tilbehør:
AUT.klima anlæg. Webasto benzin fyr. Læderrat. Alu-finish. 2-trin`s sædevarme. el-justerebare forlygter. køl i hanskerum, esp. 6 airbag Multijusterbart førersæde multijusterbart rat Midterarmlæn Tågelygter for/bag Crom om luftdyser-Gear-Højtaler. Fart pilot i rattet. Træk.
Ekstra tilbehør:
Trepunktsseler på alle sæder :-) Komfortpakke Manuel aircondition 7 sæder
Bemærkninger:
Jeg har fået vognen den 6-2-09, og er meget tilfreds med den. den kører rigtig godt og ser lækker ud. Garanti er 5 år/ ubegrænset km. 10 år mod gennemtæring.
Bemærkninger:
Købte denne rumænske skønhed som ny for ca. 25.000 km siden. Den har kørt alle kilomenter ganske upåklageligt! Bygget i Maroco på en sprit ny fabrik i Tanger. Bygget af rumænske Dacia, som ejes af Renault. Hvis man samnenligner med en Grand Scenic, så tror jeg godt man kan se hvor inspirationen kommer fra. Der står renault på samtlige stumper i bilen. Bilen er bygget med den seneste version af Renault/Nissans fælles diesel dCi motor, som bliver brugt i en række biler bla. megane, scenic og qashqai. Men den ligger faktisk også i nogle modeller fra Mercedes. Lodgy'en er vel mest kendt pga dens pris, som sammenlignet med andre 7 personers er utrolig billig. Men hvis man kan leve med en oldschool trykknap på bagsmækken (som alle motorjournalister fremhæver, uden rigtig at give andre eksempler på den "gamle" teknologi bilen bygger på) og sæder der ikke folder sig elegant væk i bagagerummet, så får man sgu rigtig meget bil for pengene. Disel-motoren spiller ganske godt samen med bilens størrelse. Selv med sommerferie-bagage til 4 personer kan den fint følge med trafikken gennem europa. Vi havde den til første service for et par måneder siden tror jeg. Fik skiftet olie og den almindelige gennemgang. Det var ikke rigtig nogle overraskelser. Der var sprunget en pære i instrumentbrættet - ellers havde vi ikke noget der skulle laves. Jeg kan virkelig anbefale den, hvis altså ikke man lægger al sin manhood i biler - for sexet det er den nok ikke helt :-) - Spørg mig endelig eller skriv en PM hvis du søger erfaringer om den. Det er jo ikke den klassiske BilGalleri-bil, men jeg håber alligevel I vil tage godt i mod den. Den er lidt speciel på sin egen måde: alle jeg kender kalder den for Netto-bilen. Egentlig synes jeg faktisk ikke den er helt så skrabet og skramlet som den har fået ry for. Den er simpel og en smule skrabet, ja. Men virker også ganske solid og ikke mindst brugbar for en familie med en flok unger. Vi elsker den! Og så har den altså gasdæmper til motorhjelmen som standard - DER har de ikke sparet :-) Læs mere her www.dacia.dk
Annonce